zaterdag 5 september 2015

Ruiten



Maandag jl. ben ik begonnen met opruimen. Ik heb iets meer ruimte gekregen om te werken en om dingen te organiseren. Zo blijft alles in beweging.
En ik heb opnieuw uitvoerig het werkboek van het laatste jaar op de coupeuse-opleiding erbij gepakt en ben de theorie over de stoflegging op ruit gaan doornemen. Omdat het de eerste keer is dat ik een stoflegging op een geruite stof ga maken, denk ik dat ik de lijnen van de ruit op het patroon ga doortrekken. Dat is iets gemakkelijker, lijkt me.
Ook moet ik de grootste ruit in het midden van het patroon laten doorlopen. Dat heb ik de afgelopen week gelezen. Maar hier zijn de ruiten even groot.
Het is me nog niet gelukt de stoflegging daadwerkelijk te maken.
Ook heb ik deze week enkele kleine naaiklusjes opgepakt, o.a. het zetten van ritsen in broeken van mijn jongste dochter en ik ben op stap geweest (naar de markt) om elastiek te kopen voor een verstelopdracht.
Familieomstandigheden vragen er soms om om andere keuzes te maken dan werken. Er zijn voor elkaar.. ook dat zet iets in beweging.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten