zaterdag 24 oktober 2015

Veel willen



Soms wil je als ‘ondernemer’ zoveel en droom je je dromen…  Een grotere werkruimte bijvoorbeeld met een grotere tafel (of meerdere grote tafels), zodat je ruimte hebt om dingen af te spelden en te naaien. Zoals gordijnen……
We zullen het zien.
Het gilet is afgerond, de knopen zijn eraan genaaid en de knoopsgaten genaaid. Het is gestreken en hangt geduldig te wachten tot de opdrachtgever het komt halen (of ik ga het brengen). Zo ‘kijk je toch wel even naar een rots waaruit je bent gehouwen’.


Dat ondernemers vaak veel willen, is me deze week duidelijk geworden. Ook worden er vaak risico’s genomen en worden faillissementen uitgesproken. Monique Collignon, modeontwerpster, vertelde dat aan een jurk in de couture minimaal drie weken wordt genaaid.
Naast het gilet heb ik nog enige ‘private’ zaken verricht. Ik heb gordijnen genaaid – alvast om er in te komen – en ik heb voor mijn jongste dochter een rokje genaaid.Met een klein detail.
En nu maar hopen dat ze het een keer gaat dragen…
Misschien staat tegenover het ‘veel willen’ wel een ‘dankbaar zijn voor wat er is’.
En kijken wat haalbaar is. Leven is leven. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten