zaterdag 16 januari 2016

De poef is klaar



De hoes van de poef is klaar. Het is de eerste keer dat ik met een meubelstof heb gewerkt. De  hoes zelf vind ik mooi geworden. Onderaan de hoes heb ik flappen gezet en op het eind klittenband genaaid, zodat de hoes aan de onderkant van de poef vastgezet kan worden. Dit was de wens van de klant, en deze is koning.
We zullen zien of deze flappen gehandhaafd blijven.
De stoffen voor de ochtendjas (kamerjas/peignoir) zijn gewassen en deze week heb ik de klant nog even aan de telefoon gehad om e.e.a. door te spreken.
Het patroon is opgemeten op basis van de oorspronkelijke jas; aan de breedte hoeft niets veranderd te worden. Het patroon van de mouw is iets ingekort en ik heb de lengte aangepast.
Ik denk dat het een mooie ochtendjas gaat worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten