zaterdag 2 januari 2016

Passen en meten



Deze week heb ik bij een klant thuis de oppervlakte van een poef opgemeten om een patroon te maken voor een nieuwe hoes. Er komt een stuk klittenband aan de onderrand, die aan de onderkant van de poef vastgezet moet worden.  
En ik mocht een avondjurk (cocktailjurk) van het merk Karen Millen inkorten.  Bij het verstellen rijst de vraag soms of je zo dicht mogelijk bij het oorspronkelijke moet blijven of dat je moet gaan snijden (knippen) in de stof.
Het was een prachtige rode stof waarbij een naad was vastgezet met een platte naad (jeansnaad/Franse Naad).
De ochtendjas is wachtende… volgende week is de kerstvakantie voorbij en kan ik beginnen met het uitraderen/uittekenen van het patroon.
Ook ben ik nog op pad geweest voor chocoladebruin lockgaren. Dat heb ik nog niet kunnen vinden. Dus blijf ik zoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten