zaterdag 10 september 2016

Een twijfelaar ...



De afgelopen week kwam ik weer veel berichten tegen in de diverse social media. ‘Kenners’ denken dat het de beste manier is om aan klanten te komen; zelf heb ik daar een iets ander beeld bij. Sociale media is goed inzetbaar om bekendheid te verwerven, maar- daar moest ik de laatste tijd aan denken – mensen zien uiteindelijk wat je doet.
Deze week was ik geraakt door een uitspraak van een persoon in de social media die riep dat ze alleen kleding koopt waarover ze een bewuste keuze heeft gemaakt. Dat vond ik nog niet zo’n gek idee. Vandaar dat ik misschien niet zo vaak in nieuwe kleding verschijn. Omdat ik nog geen bewuste keuze heb gemaakt op dat gebied. Bewust keuzes maken …. Het komt vanzelf zover en het zal ons ook verder brengen op de plek waar we zijn gesteld; wonen en werken.
Ik kreeg een opdracht om twee shorts te repareren. Het is ook mogelijk om een  borduurwerkje erop te maken met een ingezet stukje. Omdat ik hiermee nog geen ervaring heb, en de factor tijd ook meespeelde, heb ik dit nu (nog) niet opgepakt. En – dat is ook nog de vraag: “Is het wel hip c.q. trendy genoeg?”
Deze week heb ik voor een klant een pantalon ingekort en de tailleband uitgelegd. Ik heb nog even gedubd tussen de mogelijkheden de blinde zoom te naaien met de naaimachine of om de handsteek toe te passen.
Nu weet ik het: een blinde zoom in een rechte pantalon naai je  met de handsteek.
Ik hoop dat ik dat niet meer vergeet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten