zondag 25 september 2016

Kan jou 't schelen?



Kan jou ’t schelen?
De afgelopen week kwam hij nog geregeld door mijn hoofd: ‘Ach, kan jou ’t schelen.’
De week ervoor zat ik met een goede kennis rondom de tafel en toen kwamen enkele onderwerpen aan de orde waar je zo in het leven tegenaan loopt. Met de uiteindelijke klapper: ‘Ach, kan jou ’t schelen.’
We kunnen ons best doen, alle puntjes op de ‘i’ willen zetten, maar soms lukt dat gewoon niet. Dan kun je tegen jezelf zeggen: ‘Ach, kan jou ’t schelen.’ Het klinkt nogal onverschillig en de uitspraak is bedoeld om jezelf te beschermen; dus als iemand dat tegen je zegt: ‘Voel je niet aangesproken.’ Maar dat lijkt me duidelijk.
‘Kan het jou schelen?’
Als ondernemer moet je verder. Deze week ben ik met de luiermapjes ‘in de weer geweest’. Ik ben naar de stad gefietst en in een – voor mij – nieuw winkeltje terechtgekomen. Het vorige winkeltje vond ik erg leuk en ik dacht: ‘Misschien willen ze enkele van mijn zelfgenaaide spulletjes kopen.’ Voor de nieuwe eigenaar kwam ik op een ongelukkig tijdstip en we hebben afgesproken dat ik op een ander moment terugkom.
Zo gezegd, zo gedaan …. Donderdagochtend opnieuw op de fiets naar de stad getogen zonder afspraak. Op de bonnefooi. Het kwam opnieuw even niet gelegen; toen heb ik een afspraak kunnen maken voor over ruim een week. 
Fietsen. Ik mag het graag doen. Net als wandelen. Het scheelt me een abonnement op de sportschool en een partij herrie.
En ik kreeg gehoor op een bericht (via Whatsapp) van enkele maanden geleden. En zo heb ik twee afspraken in een week.
Van een lapje (lees: restje) stof heb ik een mandje gemaakt. Voor het opbergen van spulletjes. Je moet ervan houden, maar zelf vind ik het een leuk mandje geworden. Met name de kleur vind ik erg mooi.
Neem maar eens een kijkje op www.naaienverstelwerk.nl.

Ik hoop dat ik hiermee vooruit kom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten