zaterdag 28 januari 2017

Hozen



Ooit had ik bij mijn vorige werkgever een gesprek over ‘hozen’. Het was een gesprek waarvan je dacht: ‘Hoe moet ik hier verder.’
Mijn schip had averij opgelopen en ik moest gaan hozen. Ik zat daar en ik dacht: ‘Hoe moet ik dat doen?’
Ik kon daar nog een keer met een (wandel)vriendin over praten tijdens een Pieterpadwandeling langs een rivier(tje) in Groningen, de Drentsche Aa.

Deze week heb ik gordijnen (vitrages) genaaid voor een kamer in dit huis. Het ziet er weer netjes uit. Ook wel weer wat dingetjes weer geleerd wat de volgende keer beter kan, maar het geheel is naar tevredenheid afgerond.


Ook heb ik mouwen verkort in een confectiecolbert en de pijpen twee cm verkort. Het was een ‘snel’ werkje. Nee, het ging niet snel, maar confectiemode is soms een ‘snelle’ markt.


Nou, gewoon doorwerken. Anders vergaat het schip.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten