zaterdag 1 juli 2017

Verantwoording afleggen



De afgelopen week heb ik een gesprek met een klant gehad en altijd: uitleggen hoe, waarom en wat. Toch lijkt het me goed om zo nu en dan tijd in te bouwen voor deze gesprekken; al levert het niets op, financieel gezien. Sterker nog: de gesprekken ontstaan vanzelf.
Want ook daar moet ik mij verantwoorden. Soms denk ik wel eens waarom ik hier aan ben begonnen en dan twijfel ik wel eens of ik op de goede weg zit. Maar ja,  … er ís maar een weg. En die moet ik maar bewandelen. (Naast het Pieterpad.)
By the way: ik zoek nog een maatje.
Iets delen; ook dat is iets wat erbij kan horen.
Ook heb ik nog een rits in een winterjas gezet. Heb jij ook nog winterkleding die klaar moet voor de winter? Hier mag je het brengen; dan kan ik het voor je verstellen c.q. naaien. En de administratie. … Ook dat is een terugkerend iets. Ik merk dat het helpt om zoveel mogelijk ‘integraal’ af te ronden c.q. te registeren.
De naaimachine die ik vorige week in ontvangst heb genomen heb ik uitgeprobeerd en er is een lampje vastgedraaid. Ook heb ik een gebruiksaanwijzing gedownload. De machine met gebruiksaanwijzing kan terug naar de eigenaar en dan hoop ik nog een kort gesprekje te hebben over de naailessen die we hopen op te zetten.
Het is altijd fijn als mensen meedenken met je onderneming. …. De ‘meedenkbank’. Misschien levert het uiteindelijk tóch wel iets op.
En dan voldaan terugkijken ….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten