zaterdag 16 september 2017

De helm



De helm. In eerste instantie dacht ik aan 'de helm van het heil'. De helm van 'een toestand waarin je je gelukkig voelt en al je wensen vervuld zijn'.

Tja. .. Hier moet ik iets mee. Het is maar goed dat er een restant deken over is, want ik moet er ook vooral voorzichtig mee omgaan. Laatst was ik al eens bij een naaimachinehandelaar om te informeren naar een semi-industriƫle machine, maar voorlopig ga ik zo nog verder. Ik denk dat het met deze machine ook moet lukken.
‘Waarom ga je niet naar een schoenmaker?’, dacht ik eerst. ‘Of naar een zadelmaker?’ 
Moulage? Daar heb ik geen kaas van gegeten. Heb maar eens bedacht een patroon te gaan maken op basis van hetgeen ik voorhanden heb.
Het heeft me toch wel enige bedenktijd gekost hoe ik deze klus het beste kon klaren. En dan is een ‘sparringpartner’ wel prettig, zacht gezegd.
‘Vintage’. ‘Classy’. .. Het zijn zomaar enkele woorden die bij deze helm naar boven komen.
Classic Moves. ‘You gotta move!’.
Dingen die je niet regelmatig doet, zijn moeilijk te plannen omdat je niet weet hoeveel tijd het kost.
Een helm. Ja, je zou toch eens zonder zitten. ….





Geen opmerkingen:

Een reactie posten