zaterdag 5 mei 2018

Meer .....

Deze week ben ik met een verwante naar het museum MORE geweest in Gorssel.
Ja, wat heeft dat met werk te maken?

Ik heb daar gekeken naar o.a. schilderwerk van Henk Helmantel - daarom wilde ik er naar toe - en een mooie uitleg gekregen wat hij kan met schilderen. En ik zag herkenningspunten met mijn naaiwerk. Het juiste moment vinden om elk werk op te pakken. En het werk vraagt geduld. Het was mooi om te zien hoe een schilderij als het ware wordt 'opgebouwd'. Vanuit een idee een compositie scherp stellen en dan het werk zelf gaan uitvoeren. Ook met naaiwerk kom je precisiewerk tegen. Het moet precies gebeuren. We hebben ook langs enkele winkeltjes in Gorssel gestruind en binnen enige ideetjes en inspiratie opgedaan. 
Ja, genoeg om door te gaan. 
Ook heb ik enig vergelijkend warenonderzoek gepleegd. Dat is altijd goed om te doen.
Fluitekruid. 'Kantwerk in de berm.' Ja, ook dát heb ik die dag geleerd.
Dit was een beschouwing op mijn werk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten