zaterdag 27 oktober 2018

Ethisch profileren


‘Ethisch profileren’. Het was een indrukwekkend gezegde wat voorbij kwam. Het schijnt een onderdeel te zijn van het zgn. ‘roddelen’. Je kunt je daarmee blijkbaar ethisch profileren. Ja, dat er over je wordt gepraat, staat vast. 
In mijn jongere jaren vond ik het wel een interessant gegeven. Ethiek. Het verschil tussen ‘goed’ en ‘kwaad’. Het is dusdanig interessant dat ze er een hele studierichting aan hebben gewijd. Het zal dan ook een veelbesproken en bestudeerd onderwerp zijn.
Maar niet door mij.
Soms probeer ik nog wel eens de diepte in te gaan en wie weet wat nog komt. Het lijkt me ook wel eens iets om te sparren met mensen die een naam hebben opgebouwd in dit vak, zodat ik iets nieuws toe kan voegen aan mijn werk. Aan aanbod geen gebrek, maar wat kies ik?
Heb me deze week geabonneerd op een nieuwsbrief. Ik hoop daar wat meer inspiratie op te doen c.q. handvatten te krijgen.

'Langs de bêke.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten