zaterdag 12 september 2015

Overleggen



Deze week heb ik het patroon ‘ontvouwen’ voor het gilet van mijn vader en een klein stukje erbij ‘aangeknipt’. Het is de bedoeling dat het recht gaat doorlopen. Ze hebben mij een gilet meegegeven als voorbeeld hoe het moet worden. Alleen heb ik een geruite stof gekregen en dan moet het m.i. toch iets anders dan een zgn. ‘makkelijke’ weg.
Dan maar weer in overleg treden. Een plan komt tot stand door overleg, toch?
Deze week hebben we (Luc en ik) het project ‘kussens voor de omgebouwde iMac’s’ opnieuw opgepakt. Op de markt heb ik vorige week een prachtige linnen stof kunnen kopen uit België. Smaragdgroen, werkelijk schitterend!
De provincie West-Vlaanderen staat al eeuwen bekend om z’n linnen. Het klimaat en de ligging van deze met riviertjes doorkruiste streek maakt het heel geschikt om vlas te telen. Dat wordt dan verwerkt tot linnen weefsels. (Bron: Ariadne at Home, september 2015).
Deze stof heeft lange vezels, dat betekent dat het een sterke kwaliteit is.
Vanochtend kreeg ik ‘op de valreep’ nog een foto binnen van Monique Bogaards van Yebba Styling. Ze draagt een jurk die ik voor haar heb gemaakt. De foto is gemaakt door Joop Bruurs uit Nuenen.
Heerlijk toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten