zaterdag 12 december 2015

Kijken hoe de wind waait



Nu ga ik beginnen met produceren. In alle rust een schort in elkaar naaien, zodat ik het goed beheers. Er moeten meerdere exemplaren identiek genaaid worden. En ondertussen is er tijd om antwoorden te zoeken en te vinden op de vragen die er zijn.

Keukenschorten zien er verschillend uit; je kunt er veel richtingen mee op. Ik ga maar eens kijken hoe het (be)valt. Daarover zul je de komende weken iets meer over vernemen.
Het proces vergt tijd. Het nadenken over de omzet van je product, het weergeven van informatie over het betreffende product….
Kijken hoe de wind waait. Dat kun je op verschillende plekken doen.
Zo ben ik deze week naar Eindhoven geweest om bruggespen te halen bij een groothandel en om te kijken bij Dajé Couture op Strijp-S.
Ik was samen met een vriendin van mij en op deze manier heb ik een goede indruk gekregen van een professionele kleermaker. Ik heb enkele machines gezien en daarbij een korte toelichting gekregen. Het was leuk om een indruk te krijgen van zijn aangeschafte machines en van zijn werkwijze. En het was gezellig… misschien was dat nog het leukste van alles.

Een peignoir (ochtendjas). 

Ik denk dat ik gewoon maar ga beginnen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten