zaterdag 9 januari 2016

Een schort



Deze week ben ik begonnen met het naaien van een schort voor Yebba Styling (Monique Bogaards).
De schort is gebaseerd op een model van een professioneel keukenschort. Hier zie je een combinatie van (stretch)katoen met een zakje van Vliscostof. Graag had ik het model op mijn paspop (etalagepop) gehangen; deze kan ik helaas niet structureel neerzetten.
Ook heb ik het patroon van de peignoir overgenomen uit de Knipmode. Het kostte meer tijd dan ik had gecalculeerd; soms zijn de lijntjes wel erg dun. Bij de klant aangekomen heb ik de gewenste lengte van de ochtendjas opgemeten, het model moet nog verlengd worden. De schoudernaden en taillewijdte van de jas heb ik opgemeten; hoogstwaarschijnlijk moet het model verkleind worden. We zijn naar Patrick Karteris gereden, dat is een stoffenhal in Oosterhout (bij Nijmegen) en daar hebben we stof gekocht. Een tricotstof met aangestikte borg als voering en een katoenen wafelstof als bovenstof. Heerlijk warm.
De stoffen zijn gewassen en hangen nu te drogen. De krimp is eruit en volgende week kan ik ze dan klaarmaken om ermee aan de slag te gaan.
De hoes voor de poef is bijna klaar. De binnennaden heb ik afgelockt met donkerbruin lockgaren en aan de onderkant zitten flappen.  
Daarop moet nog klittenband bevestigd worden (en aan de onderkant van de poef), zodat deze hoes nooit meer kan verschuiven. Het was een meubelstof; deze naaimachine kon het net aan met de juiste naalden (ik heb maat 100 gebruikt).
Goed gereedschap is het halve werk. Ik ben blij dat ik een goede stoffenschaar heb.
Deze week is de nieuwe Knipmode binnengekomen. Heb jij zin in een zelfgemaakt kledingstuk en ben je benieuwd wat je allemaal zelf kunt maken?
Neem gerust contact met me op.
Een goed weekend toegewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten