zaterdag 11 februari 2017

Windvangers en knuffels



De afgelopen week heb ik in een donsjas twee windvangers geplaatst in de mouwen. ‘Natuurlijk’ wist ik niet dat het om een donsjas ging en toen ik de mouwen openhaalde, kwamen er allerlei veertjes naar buiten. Ik dacht: ‘Het moet niet gekker worden, anders wordt het nog een kippenhok hier op zolder.’ Dichtbij het werk blijven; dat leek me het beste.
Boordstof gehaald en met een zwarte suèdinestof heb ik twee windvangers gemaakt. Met een dubbel beleg. Ik was blij dat ik de aantekeningen van de opleiding goed had bewaard en wist me nog te herinneren dat ik het tijdens mijn opleiding niet goed had gedaan. Ik had aan een kant beleg genaaid in plaats van aan beide zijden. Het kostte me enig denkwerk, maar bedacht me dat het logisch was dat er aan beide zijden beleg genaaid moest worden.
En dat staat ook mooier (natuurlijk).
Ook heb ik bij een aantal broeken opnieuw de zoom in de pijpen genaaid, een tailleband vastgezet en een knoop aangenaaid. Daarna kwamen nog enkele losse naadjes e.a. aan het licht en die heb ik vastgenaaid.  
Vrijdag jl. ben ik even naar de stad gefietst om een knuffel af te geven. Een proefexemplaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten