zaterdag 18 maart 2017

Denk aan de kleine dingen




‘Denk aan de kleine dingen.’ Dat stond in het schrijfschrift van mijn jongste dochter wat ze had meegenomen naar huis. De juffrouw had het opgeschreven.
Deze week heb ik twee schorten van tafelzeil gemaakt. Een voor moeder en de ander voor de dochter. De zakjes wil ik met ander band afbiezen, dus heb het werk ‘in ruste’ gelegd. Het naaien van het band…. Tja, laten we het daar maar niet meer over hebben. Uiteindelijk heb ik het dubbelgevouwen en de vouw gestreken. Ja, zo krijg je toch het mooiste werk. Met de strijkplank en het strijkijzer naast je.
Er is altijd wel iets te doen op de achtergrond en misschien ligt daarin de slagkracht van het bedrijf. ‘‘Schaduwslagkracht’..  of zoiets’…. Een uitdrukking die ik nog niet eerder was tegengekomen. Dat doen wat men niet ziet op de voorgrond (in het heetst van de strijd).
Zie maar dat je je altijd weet te verantwoorden. Integriteit noemen ze dat wel.
Met dank aan M. Bogaards (Yebba Styling).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten