zaterdag 1 april 2017

De linnennaaister



Dat was een beroep in vroegere tijden. Een naaister die bij rijke mensen het naai- en verstelwerk verrichtte van het linnen. Die persoon kwam ik tegen in een roman die ik nog aan het lezen ben.  Daar was ik ook mee begonnen. Met het naaien van linnen schorten.
Enige tijd geleden heb ik nog wel leuke stoffen gevonden om iets van te kunnen naaien, maar op de een of andere manier heb ik tot nu toe geen ruimte kunnen vinden.
Nu komt er schot in de zaak. Ik heb een afspraak gepland om o.a. ritsen te kopen, zodat ik een start kan gaan maken met het naaien van tassen. En de komende week heb ik opnieuw een afspraak staan omtrent naaiwerk.
Omdat ik moeder in een gezin ben, houd ik me tussen de bedrijven door ook bezig met de kleding voor het komende seizoen. Zoals bijna elke moeder dat doet.
Op dreef komen … dat typeert het geheel het misschien wel het beste.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten