zaterdag 13 mei 2017

De redenen



Deze week ben ik verder gegaan met het ontwerp van de tas. Nee, het wordt geen leer – (je moet onderaan beginnen) – maar ik heb van een vriendin een lap Afrikaanse stof gekregen waarvan ik tassen ‘moet’ maken. Dan krijgt ze er een terug en de rest mag ik verkopen.
Daarom voer ik deze opdracht uit. Het wordt een tas met een blokbodem, gevoerd met aan de binnenkant een zijvak met rits voor het opbergen van (kostbare) spulletjes.We zien wel hoeveel tassen het gaan worden.
Het proefmodel van de badponcho is goed bevonden. Daar ben ik ook blij mee. Het is (soms) passen en meten, maar als iets goed is, dan kun je verder. Het is leuk om tastbaar bewijs in handen te hebben van een patroon wat je zelf hebt getekend.
Ik heb nog enkele verstelklussen aangeboden gekregen. En dan lijkt het probleem op het eerste gezicht soms eenvoudig verholpen, maar het geheel kan er ook anders uitzien dan je denkt. Toch nog maar even opnieuw de ritslengte nagemeten en dan blijkt dat ik terug moet naar de ritsenwinkel.
Zo gaat het. Het hart kent de redenen die het verstand niet ziet. 
En daarom volgende week andere ritsen halen. ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten