zaterdag 9 september 2017

Maak het recht



Deze week zijn we begonnen met de naailesjes. Er zijn 4 meisjes rond de 10 jaar die het leuk vinden om te naaien en/of erachter te komen of het iets voor ze is.

Allereerst achter de naaimachine enkele lapjes genaaid om het juiste ‘gevoel’ te krijgen en daarna zijn we begonnen met het tekenen van een patroon voor een rokje.
Ook heb ik deze week een deken korter gemaakt en gordijnen korter gemaakt.
Oké, goed, gordijnen korter maken. 
Maar dan wel met een royale zoom, anders valt het niet mooi.
‘Maak van de reststof maar embrasses.’ ‘O ja, maar ik denk dat het niet veel wordt, want er is niet veel stof over.’
Ik heb gekozen voor een royale zoom en ‘je kunt nu eenmaal niet alles’. Maar goed. Ik heb embrasses gemaakt. Nee, ik heb geen embrasses gemaakt; ik heb iets gemaakt wat erop lijkt. Ja ach … het resultaat telt.
De embrasses heb ik maar niet in rekening gebracht; het meet- en naaiwerk van de zoom wel.
Ja, maak het recht. …

Altijd werken vanuit huis. .. Thuis zijn als de kinderen uit school komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten