zaterdag 10 november 2018

Licht

Licht kan heel bedriegend zijn als het geen daglicht is. Mij is ooit geadviseerd bij het kopen van kleding om – als je twijfelt aan de kleur – deze mee te nemen naar buiten om het in het daglicht te brengen om daadwerkelijk de kleur te controleren die jij in gedachten hebt. Daglicht is net een tikkeltje anders.

Zo vergaat het mij soms ook met de klosjes garen die ik nodig heb voor mijn werk.
En dan twijfel ik aan de kleur die ik thuis heb liggen en ga naar de winkel. Daar vind ik – uiteraard – de juiste kleur. En soms kom ik dan thuis en zie ik hem terug in mijn verzameling. De laatste keer heb ik het kleurnummer maar eens op een briefje  geschreven. Dat scheelde. En toen moest ik het maar doen met de kleur die ik had. En dat heeft uiteindelijk ook wel goed uitgepakt.

Deze week heb ik ook twee broeken korter gemaakt en met een blinde zoomsteek (handsteek) vastgezet, zodat je niets zag van de draad. Het stootband was op sommige plekken net toereikend -  in die zin dat ik me ermee gered heb – en voor mij een duiding dat ik het band moet gaan aanschaffen, zodat ik iets royaler kom te zitten en nieuw band iets ruimer kan vastzetten.
Je kunt niet alle ballen tegelijk hoog houden.

Heb ook nog een scheurtje in de kruisnaad van een jeans versteld; het was een minuscuul scheurtje. Maar, zoals het spreekwoord zegt: ‘Kleine vossen bederven de wijngaard.’
Dan kun je er maar beter van af zijn.
'Het is niet altijd goud wat er blinkt.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten