zaterdag 11 april 2015

Jacks en colbert



Na de paasdagen en het kinderfeestje van Elise kon ik deze week weer verder werken aan mijn opdrachten. Ik heb het bomberjack van de Vliscostof kunnen afmaken en de naden van het colbert heb ik iets ingenomen. Het colbert is van het merk “Filippa K”.

Filippa K is een Zweeds kledingmerk. Het werd in 1993 opgericht door Filippa Knutsson en Patrik Kihlborg. Het merk is in Scandinavië, Nederland, België, Duitsland en Zwitserland actief met eigen winkels; in Nederland bijvoorbeeld in de prestigieuze P.C. Hooftstraat. Daarnaast wordt het merk door vele andere winkelketens verkocht in Europa, Noord-Amerika en Azië; in Nederland door onder meer De Bijenkorf.
Filippa Knutsson volgde een opleiding in Londen maar vertrok in de jaren tachtig naar haar moederland Zweden. Hier ging ze werken voor het familiebedrijf Gul & Blå. Vervolgens richtte ze haar eigen bedrijf op, Filippa K. Karin Segerblom, die als ontwerper bij Gul & Blå werkte, sloot zich ook al snel bij het bedrijf aan. In het eerste jaar werd het bedrijf vanuit huis geleid. Vandaag de dag is het uitgegroeid tot een bedrijf met verkooppunten in 20 landen: 50 merkwinkels in Europa en 25 shop-in-shops, met 600 wederverkopers over de hele wereld. De jaarlijkse omzet bedraagt zo'n 50 miljoen euro. (Bron: Wikipedia.)

Het Vliscojack is klaar om gedragen te worden. Ik hoop dat dit binnenkort ook gaat gebeuren. Nu eerst beginnen aan mijn volgende opdracht.
Dat wordt een jack à la het bomberjack van Vliscostof. Alleen krijgt het jack niet een voering van wattine en zijn de mouwen kort. De mouwen worden geknipt uit een tricotstof en de mouwinzet is een raglan.
Houd jij ook van creatief bezig zijn, zoals zelf kleding maken of heb je een knelpunt met je naaiwerk? Neem gerust contact met me op. 
We kunnen samen kijken naar een oplossing.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten