zaterdag 19 september 2015

Kussenhoezen



Het was een week met kussenhoezen. Zes stuks voor 4 kattenmanden (of kattenbakken). De laatste twee binnenhoezen waren ingewikkeld. Met veel hoeken.
Zo veel, dat ik tijdens het naaien ervan me afvroeg of ik hier niet erg ‘hoekig’ van werd. Het antwoord was: ‘Ja!’
Hoekjes naaien is nog niet zo gemakkelijk. Je moet precies tot de hoek stikken, goed draaien en desnoods inknippen tot enkele draadjes vanaf de hoek om de stof goed op elkaar te krijgen. Het liefst niet ‘aan en terug’ met de machine; je krijgt dan in de hoek een dubbele draad. Dat betekent extra dikte en dan kun je de stof in de hoek niet zo goed uitrollen. Ook werken met goed materiaal is belangrijk. Vanochtend heb ik een nieuw borduurschaartje gekocht; het oude voldeed niet meer. Ik hoop met dit nieuwe schaartje sneller te kunnen werken.
Het was een goede leerschool, ik heb me in allerlei bochten moeten wringen om deze klus te klaren.

Ceintuur op doek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten