zaterdag 14 november 2015

Aangelegenheden



Op maandag jl. ben ik naar de (stoffen)markt in Nijmegen geweest . Al heel lange tijd wilde ik een pyjamabroek naaien en nu heb ik eindelijk stof gekocht, het patroon naar wens (behoefte) aangepast, stof geknipt en garen gekocht.
Het zelf naaien heeft zo z’n voordelen. Je kunt een patroon desgewenst aanpassen, iets veranderen of toevoegen aan een model wat je zelf leuk vindt; zo maak je het persoonlijk en – desgewenst – iets royaler (meer luxe) dan je in een confectiezaak koopt.
Je kunt een patroon vaker gebruiken en andere accenten aan je kledingstuk toevoegen.
Ook heb ik een meter linnen gekocht – middengrijs – en daarvan wil ik een keukenschort gaan naaien. Het patroon heb ik klaar.
Voor het patroon had ik vloeipapier nodig om de bochtige lijn te spiegelen. Navraag bij de modevakopleiding deed me terechtkomen bij een groothandel in verpakkingsmaterialen. Daar heb ik een pak ersatzpapier gekocht en (een velletje) gebruikt.
Ik hoop dat de rest van het papier in de toekomst goed gebruikt kan worden.
De stof is gewassen en moet nog worden afgeglansd.
Deze week is mijn werkplek uitgebreid. Er is een tafel in elkaar gezet die in de berging lag; nog een paar puntjes op de ‘i’ en we kunnen voorlopig verder.
Ik was helemaal stil….
Toch fijn als je uitbreidingsplannen hebt en meer wilt doen dan nu het geval is. Het schort wordt een proefexemplaar. Ik hoop het ‘gründlich’ in elkaar te zetten, zodat het onverwoestbaar eruit komt te zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten