zaterdag 21 november 2015

Iets constructiefs om handen hebben



De discussie rondom het vluchtelingenprobleem en de gang van zaken rondom de aanslagen zijn deze week niet aan mij voorbij gegaan. Afgelopen maandag hoorde ik Joris Voorhoeve op Radio 1 in een interview het volgende zeggen: ‘weinig constructieve dingen om handen hebben.’
Die uitspraak trof me wel. En dan kun je soms in een vacuüm zitten – soms doe je maar wat in je leven, omdat je denkt dat het goed is – je leeft het leven en weet eigenlijk ook niet zo goed hoe het anders moet. Je zoekt wat je hand vindt om te doen en loopt je weg door het leven.
De afgelopen week heb ik een pyjamabroek voor mezelf genaaid.
Had stof gekocht en een patroon aangepast op de juiste lengte (lange benen) en het is heerlijk om te dragen.
Heb jij ook lange benen – of juist korte benen – en zou jij ook graag een (pyjama)broek op maat willen hebben? Daar kan ik je wel bij helpen.
Ondernemen. Ideeën genoeg. Ik heb bedacht dat ik maar eens moet gaan produceren. Dat heeft toch wel enige voeten in aarde. Dan moet je gaan leveren met textiellabels (wil je een beetje professioneel overkomen). Deze week heb ik contact gezocht met de Nederlandse Voedsel- en Waren Autoriteit (NVWA) inzake het CE-keurmerk.

Ik wacht op antwoord. 

Een kussentje voor een snuisterijendoosje.
                                          Foto: Luc Tijssen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten