zaterdag 20 februari 2016

Verwerkingstijd



Het bordeauxrode pipingband is gekocht en ik ben verder gegaan. Het is de eerste keer dat ik met dit band werk en zo’n lange jas… het vraagt enige verwerkingstijd.
Rafels afknippen aan de binnenkant, voering vastgezet en zo langzamerhand komt het einde in zicht van deze opdracht. Mijn klant heeft de jas gepast en ze is – net als ik – erg onder de indruk. En ze vindt hem lekker warm. De lengte is definitief vastgesteld en volgende week wordt de onderzoom afgenaaid en de voering dichtgemaakt.
Frivoliteiten. Ik kreeg een opdracht om elastiek te vervangen in een onderrrok. Ter vervanging heb ik gekozen voor een elastiek met kant; het alternatief vond ik iets aan de stevige kant.
Oude elastiek verwijderd en het nieuwe geplaatst. Zo wordt de rok (opnieuw) enigszins frivool. Ik hoop dat het elastiek ‘zwaar’ genoeg is om de rok goed te dragen.
En ander verstelwerk…. Soms weet je gewoon niet wat je ermee aan moet. Maar als je een werk hebt aangenomen, dan moet je het ook afmaken. Ofwel: ‘als je ergens aan begint, dan moet je doorgaan.’ Twee herenbroeken versteld, boordstof gekocht en een scheur in een herenoverhemd versteld. Met reparatiedoek. Het ligt weer klaar in de tas om teruggebracht te worden.
Nu nog een nieuwe rits inzetten in een vest en een ander vest gladstrijken.

Maar nu eerst zondag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten