zaterdag 14 mei 2016

Een naad



Een naad die was losgescheurd heb ik opnieuw genaaid in een jack dat dubbelzijdig gedragen kan worden. Ik heb de naad bij de rits losgemaakt en van binnenuit gerepareerd, zodat het (bomber)jack nog steeds dubbelzijdig te dragen is.
Voor een ander klusje ben ik naar de fourniturenzaak gefietst – het was immers mooi weer  - om een rits en garen te kopen. Soms is het moeilijk om precies de juiste tint garen te krijgen. Vaak hebben ze een standaardassortiment en daar komen sommige actuele modekleuren net niet in voor.
Tja … dan moet je als ondernemer een andere kast plaatsen. .. ‘Als je hardloopt, zie je het niet.’
Daar moeten we het mee doen.
Van een lapje stof dat ik vorig jaar op de markt heb gekocht heb ik deze week een zomerjurkje genaaid voor mijn dochter. Ik merkte een oneffenheid op in de lap stof die ik vorig jaar niet gezien heb. ‘Op de markt is je gulden een daalder waard.’
Ik vraag me wel eens af waar die waarde in zit ….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten