zaterdag 26 november 2016

Sta op

Enige tijd geleden heb ik iets geschreven over productafspraken. Ik heb geen opleiding commerciĆ«le economie gevolgd (of iets in die geest) en probeer werkenderwijs verder te komen. Ik kwam de volgende uitspraak tegen: ‘Klanten kopen geen producten of diensten. Klanten kopen het resultaat.’ Voortschrijdend inzicht.

Productafspraken. Je maakt ze met de klant rondom de tafel of gewoon staand. Deze week heb ik een kraag met staander ingekort. Heb nog even opgezocht hoe de oorspronkelijke kraag getekend hoort te worden en op basis van dit patroon heb ik de kraag opnieuw op de staander geplaatst. Dat betekende dat de kraag niet korter moet zijn dan de staander.
(Ervaring is de beste leermeester.)

Een werkje waarbij een ‘tegenovergestelde’ denkwijze omtrent naaiwerk van toepassing was. Besloten is om alleen de kraag los te halen en het op deze manier in te korten.

Omdat iets versteld moet worden. En hier pakt het goed uit. De kraag is iets smaller geworden en oogt bij de klant minder zwaar. Nog even netjes opgeperst om de valse vouwen eruit te halen.

Resultaat. En dat telt.

De volgende uitspraak kwam ik tegen: ‘Sta op, want op u rust de zaak, en wij zullen met u zijn; wees sterk om te handelen.’

Opstaan. We doen het nog elke dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten