zaterdag 3 december 2016

Ondernemen



'Ondernemerschap is de juiste man of vrouw zoeken voor het juiste werk'. Bij het MKB weten ze het wel. 'Ik had sterk de behoefte om eens te sparren met een ervaren ondernemer'.
Het zijn enkele tweets die ik afgelopen week voorbij zag komen. En dan komen de vragen op. ‘En ik dan? Hoe sta ik hier in?’
Verstellen.
Heb het deze week ook weer mogen doen. Het betekent zoiets als: ‘iets weer laten aaneensluiten, ordenen. Zodat het weer een passend geheel wordt.’
Verstelwerk. Het is een proces. Èn een investering. Want je maakt opnieuw iets in orde wat niet meer passend c.q. geschikt was. 
De tijd die ik investeer in mijn gezin telt economisch niet mee, maar is van levensbelang. Dat is een investering voor de toekomst. Een ‘onbetaalde maatschappelijke nuttige activiteit.’
Ik heb nog even leuk kunnen netwerken. Ofwel: gedachten uitwisselen met een andere zzp’er (ondernemer). Het verschil is me nog niet altijd duidelijk; de overeenkomsten des te meer. Fijn om even met iemand een glaasje te kunnen drinken. Dat doet goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten