zaterdag 10 december 2016

‘Lieg niet tegen elkaar’



Zijn wij in staat de waarheid tegen elkaar te spreken? Volgens psychologen liegen we gemiddeld zes keer per uur.
Om de tijd te doden, naai ik soms producten die ik hoop te verkopen in de webshop. Zo heb ik enkele weken geleden drie lappen gekocht op de markt in Arnhem Zuid en heb ik tafelkleden gemaakt (voor o.a. de kerst).Ik hoop ze binnenkort aan te bieden in de webshop.

De badstof die ik vorige week had gekocht, viel me iets tegen. Nadat ik het had uitgewassen, verwachtte ik dat het iets dikker zou zijn; het was niet wat ik in gedachten had.
Daarover ben ik het gesprek aangegaan. Soms wil je het onderste uit de kan – zoek je het meest perfecte – en dan is dat niet haalbaar.
De badstof heeft groen licht. Nu kan ik beginnen met het knippen van de stof. Ik vind het fijn dat ik dit mag gaan oppakken en hoop dat het iets wordt.Wordt vervolgd. 

Ook ben ik deze week begonnen met een bedrijfsplan. Ik dacht: “Om vooruit te gaan, is het misschien wel verstandig om een en ander op papier te gaan zetten.” Wat je wilt bereiken en hoe je dat gaat doen. Omdat het verder gaat en ik het bedrijf niet wil laten ‘doodbloeden’. Het is nog een hele klus en ik kreeg deze week onder ogen dat PSV wel een plan had, ‘maar geen werkend plan’.
Dat kan dus ook. Dat je een plan hebt dat niet werkt.
Een werkend plan. ..
Het staat geschreven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten