zaterdag 17 december 2016

Betoverend blauw met goud



‘Betoverend blauw met goud'.  Zo staat het geschreven in de Ariadne at Home.
Het is kersttijd en dan gaat alles net iets anders dan normaal. Deze week heb ik een rok ingenomen voor een kerstgala. Mocht jij ook nog iets aangepast willen hebben voor de feestdagen, dan ben je welkom.
‘Betoverend blauw met goud’. Dat waren ongeveer ook mijn gedachten toen ik een lap stof tegenkwam op de markt in Arnhem Zuid. “Een mooie lap voor ‘eenmalig’ gebruik om bv. iets uit te stallen.”, dacht ik. Bij nader inzien waren er strepen zichtbaar op de lap; het heeft te lang ergens gelegen. Een bekend ‘probleem’ als je iets goedkoop op de kop wilt tikken. Omdat we niets weggooien, heb ik er twee kleedjes van gemaakt. Voor wie wil. Nog een rest blijft achter. Je weet nooit waar het goed voor is.
‘De fleur de lis (ook fleur-de-lis, fleur-de-lys of Franse lelie) wordt gebruikt in de heraldiek, waar ze vooral geassocieerd wordt met Frankrijk. De lelie is in de leer der emblemata een symbool van de maagd Maria, van zuiverheid en maagdelijkheid.’ (Bron: Wikipedia). Je zult het maar in je familiewapen hebben.
En af en toe een gesprekje erbij …. Ook dat hoort bij ‘werken’.
Ook heb ik de afgelopen week stof geknipt voor badcapes, heb er een kunnen naaien en deze heb ik vandaag afgeleverd.
Een poëziealbum.
Die kwam ik deze week tegen bij Little Things in Arnhem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten