zaterdag 15 juli 2017

Materialen



Deze week heb ik kennisgemaakt met een nieuw soort vlieselineband. Te gebruiken om kant te verstevigen. En ik heb gezien dat er een ‘tasversteviging’ bestaat. Te gebruiken in tassen die niet om te horen vallen. Het zijn zomaar wat materialen waar je niet elke dag mee te maken krijgt.
De rok heb ik afgekregen en deze wordt volgende week maandag opgehaald. Om de puntjes op de ‘i’ te zetten, was het toch nog even zoeken hoe e.e.a. af te ronden. Vooral als het niet 1-2-3 in het hoofd zit. De positie van de knopen bijvoorbeeld. Hoe zat dat ook alweer precies?
Maar goed. Als ik tijd heb om meer te naaien, dan wordt dit hoop ik ook meer een automatisme. En het automatisch knoopsgat van de machine. Ook toch maar weer eerst een proefje gemaakt.
Ook heb ik nog een stel oren genaaid en heb band uitgezocht voor de badponcho’s. Nu kan ik het online bestellen, maar heb nog bij een vriendin geïnformeerd of zij ook nog iets moet hebben en dat was zo, dus gaan we opnieuw – waarschijnlijk na haar vakantie – naar de groothandel. Samen staan we sterk, nietwaar?
Ook ben ik een dagje weg geweest. Met een buurvrouw/moeder/vriendin een dag je naar Utrecht. Daar hebben we een ‘Mariawandeling’ gelopen om vervolgens een tentoonstelling over haar te bezoeken in het Museum Catharijneconvent. Het was een bijzondere belevenis en mooi om bij het leven van deze vrouw stil te mogen staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten