zaterdag 7 oktober 2017

Naalden


Deze week heb ik bij de naaimachinezaak stopnaalden gekocht als zijnde ‘rijgnaalden’. Zo konden de meiden op de woensdagmiddag hun rokjes gaan ‘doorslaan’. Ja, geen naailes zonder doorslaan. Het is een klus(je) wat we het liefst zo snel mogelijk in onze ‘naaicarrière’ overslaan. Achter de machine; dat is het doel. We kunnen het wel zonder.
Dat zou ik niet kunnen verantwoorden als men mij eens zou vragen of er bij de naailes moest worden ‘doorgeslagen’. ‘Nee, dat is niet nodig.’ 
Nee, dát zou ik niet kunnen zeggen.
En het was wel een rustgevend uurtje, dat doorslaan. In elk geval hebben ze het geleerd; de tijd zal leren hoe ze het naaiwerk verder gaan oppakken.
Tevens ben ik deze week verder gegaan met de badponcho’s. Nu de grijze variant.
De oortjes aan de capuchon gezet. Het is een precies werk en volgende week gaan we verder in gesprek. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten