zaterdag 24 november 2018

Je houdt het soms niet voor mogelijk


Je houdt het soms niet voor mogelijk hoe het toch mogelijk is. Vroeger had je een geheim van de smid.
En wat mijn geheim is? Wie zal het zeggen?
Wat is de wens van de klant? 

Het zijn vaak van die middelmatige gesprekken. Gesprekken die er eigenlijk niet echt toe doen maar die toch gevoerd worden. Of, zoals ik onlangs zag bij een aflevering van de tv-serie ‘Vanity Fair’, dat het eigenlijk nergens om gaat.
Ja, ben ik beroepen (geroepen) als coupeuse? Soms voelt het meer als een ‘uitstervend beroep’. De klant wil een goed resultaat. Daar ben ik de afgelopen tijd achtergekomen. En dat houdt me nog steeds op de been.

De afgelopen week ben ik twee (!) keer op en neer gefietst naar de stoffenmarkt in Arnhem. In ieder geval hoef ik me qua naaiwerk voorlopig niet te vervelen en ik hoop dan ook dat ik twee klussen de aankomende week kan afronden. 

‘We doen maar wat.’ En dat is misschien juist net de bedoeling. 
Je bent geroepen om vrij te zijn. Dat heb ik onlangs gezegd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten