zaterdag 23 mei 2015

Rondneuzen



Werken met Vliscostoffen is iets wat moet je leren.. Deze week heb ik opnieuw iets afgekregen met deze stof. Een jurk. En toch blijft het nog zoeken naar het juiste model in combinatie met de juiste stof. Hier zie je het beleg aan de naad vastgestikt. Dat heet platstikken. 
Platstikken is wel nodig als je bv. een jurk hebt genaaid met beleg en zonder voering. Anders blijft het beleg niet mooi genoeg zitten.
Ik vond het leuk om met de lockmachine te werken, het zoeken van de juiste combinatie van lockgaren bij de te naaien stof.
Vandaag ben ik in de Bijenkorf in ’s-Hertogenbosch geweest. Daar heb ik heerlijk rondgeneusd tussen al de mooie kleding. Wat zijn er toch veel mooie spullen te koop en wat is het fijn dat we daartussen mogen rondneuzen. Bewondering krijgen voor al de ontwerpers van de kleding en van de sieraden en ideeën opdoen om eventueel zelf iets te maken.Hieronder zie je een jurk van het merk Turnover.
Terug in Arnhem ben ik nog in een winkel geweest waar ze oorspronkelijk veel designspullen verkochten. Mooie stukken. En ik heb nog eens goed kunnen kijken naar het naaiwerk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten