zaterdag 27 juni 2015

Jurk voor Elise



Ik heb een jurk gemaakt voor onze jongste dochter. Voor het geld hoef je geen kleding te maken, maar de kwaliteit kan bij zelfgemaakte kleding nog wel eens doorslaggevend zijn. En je hebt een kledingstuk dat niemand anders draagt dan jij. 
Deze week ben ik ook begonnen met het naaien van een stukje tafelzeil. Ik had een wens om een ‘kèk’ fietskussen achterop de fiets te hebben (voor die momenten dat ik mijn dochter op de fiets van school breng en haal) gecombineerd met een paar ‘saaie’ fietstassen (grijs). Het is zgn. Mexicaans tafelzeil en niet meer in Arnhem te verkrijgen. In Amsterdam wordt het – volgens internet – verkocht bij Kitsch Kitchen aan de Rozengracht (in de Jordaan).
Mijn stukje zeil heb ik ook via internet gekocht. Bij 1001tafelkleden.com. Je raadt het al: ze verkopen daar 1001 tafelkleden. Als in een sprookje.
Het zijn koele kleuren en die hebben mijn voorkeur.  Ik heb het geheel afgelockt met de lockmachine. Om de juiste spanning en snijbreedte te krijgen was het even ‘puzzelen’, maar het uitproberen hoort er nu eenmaal bij voor een goed resultaat waarover je tevreden wilt zijn.
 
En dit is het kussentje.

En nu moet het nog achterop de fiets…

Twee halsbelegdelen voor een top. Het betreft hier een luchtige katoenen top voor de zomermaanden van redelijk dunne katoen. Ze zijn beplakt met vlieseline H180.

De roos...'It is a flower.... and 'in the spring becomes the rose.' ('Bette Midler - The Rose').



Geen opmerkingen:

Een reactie posten