zaterdag 4 juli 2015

‘De investering van de een is de omzet van de ander. ‘



Deze uitspraak hoorde ik vorige week van Joost Bouman van het Regionaal Nijmeegs Centrum voor Technologie in een aflevering van het programma ‘024 onderneemt’ dat via Youtube terug te kijken en te luisteren is. Het gaat hier om verbinden van bedrijven aan elkaar, bedrijven aan elkaar vastknopen.
Ondernemen is volgens andere ondernemers die aan het woord komen in dat programma het GBV (Gezond Boeren Verstand) gebruiken. Het gaat volgens deze twee over het zgn. ‘onderbuikgevoel’. Als dat goed zit, ga je verder.
Deze week heb ik voor het eerst een blinde rits in een jurk gestikt. Het was een klus waar ik lang mee bezig was, temeer ook, omdat ik de rits heb moeten uithalen en opnieuw moest verwerken. Het is fijn dat ik met vragen e.a. over naaiwerk terechtkan bij de speciaalzaak; in dit geval Eltink Naaimachines in Arnhem Zuid (winkelcentrum Kronenburg).

Het is prettig dat ik bezig kan zijn met een top die qua belijning eenvoudig is. Het mooie van dit soort modellen is dat de stofkeuze goed moet passen. En er moet netjes gewerkt worden om een goed product af te leveren. Het moet kloppen èn passen. 


Monique Bogaards, eigenaresse van Yebba Styling. Zij is geboren in Benin en draagt graag kleding met exotische, felle prints. Ze adviseert vrouwen (en mannen) in kleur-, kleding- en stijl.
Ik ben blij dat ik haar zo heb mogen helpen. Niets is zo leuk als een klant enthousiast de deur uitgaat met de door jou gemaakte kleding.  Je hele dag is weer goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten