zaterdag 4 juni 2016

Rekkelijk



Deze week ben ik begonnen met het vervangen van een rits in een fleecejack. 

De rits was 'gescheurd', leek het wel. Toen ik de opdracht accepteerde, dacht ik het zo te klaren. Bij de fourniturenzaak hadden ze niet een deelbare rits van hetzelfde karakter, dus ben ik thuisgekomen met een 'robuuste rits'. 


Een robuuste rits in een kunststof jack. .. De rits heeft een heel ander ‘karakter’ dan het jack. 
Het inzetten van de rits ging wel goed; wel merkte ik op dat de panden niet helemaal recht waren, en dat is toch wel vreemd. Kunststof. Het is rekbaar. 
Het was ook vreemd dat een rits van 70 cm vervangen wordt door een andere rits van 70 cm lang en dat deze rits ingekort moet worden. Zelfs de stoppers van de rits heb ik verplaatst; ik heb mezelf overtroffen.

Ergens klopt er iets niet. En dat is rekkelijk. 

Ook heb ik weer gekeken naar een aflevering van The Greatest British Sewing Bee. Het is leuk om een groep naaisters en naaiers aan het werk te zien en om het resultaat van hun input te bekijken. 

 …. Er valt nog zoveel te ontdekken. Ik hoop dat ik nog even door mag gaan.

Vlieseline (bandfix) uit Brabant. Heerlijk spul om mee te werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten