zaterdag 13 augustus 2016

'The Happiness Project'



Ik ben op een spoeltje gaan staan en omdat die dingen van plastic zijn, is deze gebroken. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Hij kan denk ik nog wel in de machine dus ga ik het garen niet overzetten op een ander spoeltje.
Tussen de bedrijven door mag ik zo nu en dan graag lezen. En dan raakt soms een zin uit een artikel of uit een boek me dusdanig dat ik daarmee verder kan. Wat dacht je van deze: ‘een goede afhechting is belangrijk voor de verwerking.’
Nog nooit aan gedacht tijdens mijn naaiwerk. Maar in het geheel kan het misschien wel passen.
Bijtringen, satijnen lintjes voor de geurzakjes. … Soms surf je heel wat af op het internet om ideeën op te doen en bel je een bedrijf om te informeren naar de prijs van een artikel. Deze week heb ik contact gehad met – ja, alweer – een groothandel.
Ik hoop dat ik het benodigde bedrag een keer bij elkaar heb gespaard om flink in te kopen. Groothandels denken in het groot; de naam zegt genoeg.
Nu is het vakantie en zijn de kinderen prioriteit.
Ben nog begonnen aan het inzetten van een andere rits in een broek van mijn man. Een aardig loshaalwerkje; enkele weken geleden heb ik een klant korting gegeven omdat het naaiwerk al losgehaald was. Iemand belde op met de vraag wat het kostte om vier overhemden in te nemen en korter te maken. Ik heb getracht een mooie prijs af te spreken en daar is het bij gebleven. 
Deze week las ik ook iets over ‘The Happiness Project’. De schrijfster schreef dat ze zo gelukkig werd als ze elke dag naar kantoor ging en werkte ‘aan haar eigen bedrijf’.
Nu hoef ik niet naar kantoor, maar heb hier thuis mijn ‘Happiness Project’.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten