zaterdag 20 augustus 2016

Vakantieperikelen



Deze week heb ik een andere rits in een ietwat verkleurde broek gezet. Welke kleur garen kies je dan? Toch wel een beetje terug naar de basis; de oorspronkelijke kleur. En een elastiek opnieuw vastgezet in een spijkerbroek (tailleboord). Het zijn van die kleine werkjes die plotseling opduiken in de zomervakantie.
De ‘core business’ houdt je wel bezig ook al denk je dat je niet zoveel produceert in deze zomertijd. Op de een of andere manier heb ik geen zin om het huis om te bouwen tot een productiebedrijf in de vakantiemaanden. Misschien vind ik mijn werkplek daar ook niet geschikt genoeg voor en zou ik dat bedrijf nog wel willen hebben.
Het is zomertijd en dan is er blijkbaar (ook) tijd voor andere dingen. Zo heb ik deze week gefietst en tijdens de fietstocht liet ik me ontvallen dat ik ‘niks deed’. Soms is dat ook zo … Dan bekruipt je toch een schuldgevoel dat je dat niet mag zeggen in calvinistisch Nederland. Maar hoe calvinistisch is Nederland nog?
Inderdaad. Soms doe ik het liefst gewoon niets. Misschien zijn daar de zomers wel voor. Opbouwen en geduldig wachten op de late regen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten