zaterdag 27 augustus 2016

Een open wond



‘Een vrouw is een open wond.’ Dat las ik deze week in een roman dat ik aan het lezen ben. En dan denk ik: ‘Wat moet ik hiermee?’
Ze zeggen wel eens dat de wonderen de wereld niet uit zijn, maar over de wonden wordt niet veel gesproken. Of juist wel. Waar moet je je op richten?  Op wonderen of op wonden?  Waar moet je op uitzien? 
Het antwoord vond ik deze week in onderstaand gedicht:
‘Vraag je niet af, wat de wereld nodig heeft.
Vraag je af, wat jou enthousiast maakt.
En dan: ga ervoor.
Want wat de wereld nodig heeft,
is mensen die enthousiast zijn.’
- Howard Thurmon -

De afgelopen week heb ik me niet zoveel beziggehouden met naai- en verstelwerk. Het was een week vol uitstapjes met de kinderen, een valpartij ('blood on the dancefloor'), maar ik ben weer opgestaan.
Zo langzaamaan gaat de zomervakantie weer naar haar einde en ook deze werkweek wordt zo door mij afgesloten. 
En dan uitzien naar wat komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten