zaterdag 3 september 2016

The best project



‘The best project you’ll ever work on is you!’
Een uitspraak die ik de afgelopen week las op Twitter en ik dacht daarmee verder te kunnen.
Deze week heb ik een broek opgelapt van en voor mijn jongste dochter. Ik dacht om eens beide zijnaden los te maken en een ander lapje jeans op het pand te stikken en de zijnaden opnieuw vast te stikken. Heb eerst de zijnaden opnieuw vastgezet en toen het lapje op het pand gestikt.
Je wilt toch wel eens ‘baas boven baas’ zijn, niet waar? Zo nu en dan heb je gesprekjes in de buurt met buur(t)vrouwen en dan kom je op een of ander onderwerp. Een dergelijke bezigheid noemen ze ook wel eens ‘netwerken’. Met name als het over ‘werk’ gaat.
En ik heb tafelzeil binnen voor een op te starten project. Het is niet een erg ingewikkeld project waarbij ik heel veel moet communiceren, plannen, doelstellingen moet halen e.a.; nee, ik begin er gewoon aan en dan is het een keer klaar. Misschien komt een ingewikkeld project nog een keer aan de orde; dat wordt dan vanzelf duidelijk.
Ik kan het ingewikkeld gaan maken en het geheel in een bedrijfsplan gieten, maar het is voor mij een vraag of ik daarmee op dit moment niet te hard van stapel loop.
Voorlopig nog geen bedrijfsplan, maar verder op de ingeslagen weg. Het is wel zaak om niet van de weg af te gaan.
'Vrijwillig stoppen is het laatste ondernemerstaboe.' Ook dat las ik de afgelopen week. Dan is het enige wat nog overblijft: niet opgeven.
Nog even een lockmachine inrijgen voor de nieuwe week. Een goed begin is het halve werk.

Het gaat natuurlijk niet om mij.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten