zaterdag 19 november 2016

‘Bloeiend bedrijf dankzij gepassioneerde doorzetter’



Bovenstaand is een deel van een kop die ik onlangs in de krant las.
Gepassioneerd zijn en doorzetten. Is dat genoeg om een bedrijf op poten te zetten c.q. te houden? Deze week sprak ik een paar startende ondernemers en we kwamen uit met het zetten van ‘kleine stappen’. Dat ben ik nu ook al bijna twee jaar aan het doen.
Stap voor stap, naam maken, wegen gaan. Op social media las ik de afgelopen week: ‘op het geloof in zijn naam heeft zijn naam hem (je ziet en kent hem!) stevig gemaakt’.  Je kunt je afvragen of je wel  stevig genoeg in je schoenen staat. Het voorgaande geeft het antwoord.
Deze week heb ik een schort genaaid van een mooie donkerbruine stof en ik ben begonnen aan drie tafelkleden waarvan er een af is. Binnenkort hoop ik ze aan te bieden in de webshop.
Ook heb ik nog enkele aantekeningen gemaakt. Laatst zei iemand tegen mij dat ik wel een boek kon gaan schrijven. Dat gaat het niet worden; wel hoop ik een bedrijfsplan te ‘concipiëren’ wat ooit uitgevoerd mag worden.
Pionieren. Soms lijkt het leuk … een andere bedrijfsruimte, opnieuw beginnen op een nieuwe (werk)plek en daar verder gaan. Zolang ik mijn naaimachine maar bij me heb, kan ik verder. (Een ervaring uit het verleden.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten