zaterdag 27 mei 2017

Een galajurk



Deze week heb ik coupe ingenomen bij een galajurk. Een chique, lange jurk ten behoeve van een schoolfeest. Met een mooi, lang split aan de zijkant.
Heb de definitieve halslijn geknipt uit het patroon van de badponcho, het patroon gladgestreken (om me ervan te vergewissen dat het geheel recht getekend is). Ik heb het patroon om een buis gerold, zodat er geen vouwen meer inkomen.
Misschien komt dit de duurzaamheid van dit patroon ten goede.
Een twaalftal schoudernaden afgelockt en enkele ‘oortjes’ zijn verstevigd. Verder ben ik niet meer gekomen. Uiteindelijk heb ik nog een badcape in wording ter hand genomen, deze afgemaakt en afgegeven bij de winkel.
En zo is de week aan z’n einde gekomen.
‘Wie oren heeft, die hore.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten