zaterdag 3 juni 2017

De zoom van een kleed



Deze week heb ik een prachtige feestjurk in handen gekregen die ik mag inkorten. Ik heb de lengte van de tule en voering ten opzichte van de zoom van de jurk opgemeten. De zoom heb ik  afgespeld en het was fijn om te merken dat mensen zich prettig voelen in datgene wat ze dragen. Volgende week hoop ik ermee aan de slag te gaan.
‘De zoom van een kleed’…… daarover had ik in het begin van deze week al nagedacht. En dan is het leuk als je zoiets in handen krijgt.
Ook mag ik beginnen met een zomerjurk en een patroon opzoeken van een wikkelrok. Heb de maten van de klant nog opgemeten, zodat ik bij het uitraderen van het patroon een beetje rekening kan houden met de lichaamsmaten (ruglengte e.a.).
Ik heb een badponcho genaaid, gelockt en afgebiesd. Over het laatste werk ben ik niet helemaal tevreden en daarover gaan we verder praten. Het moet wel ‘vol’ (mooi) zijn, denk ik dan. Op de valreep nog even een jas opgehaald bij een buurvrouw waarbij de rits vervangen moet worden.
Gelukkig was het ook een keer goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten