zaterdag 25 augustus 2018

Een onderneming


De zomervakantie is voorbij en het eerste wat ik afgelopen maandag tegen mijn man zei, was: ‘Wat heb ik een zin om de hele dag te gaan fietsen. Brood mee, drinken mee, boek mee en lekker gaan genieten van de natuur.’
Dat is die dag niet zo gegaan. Zoals ‘gewoonlijk’ wachtten er andere zaken die opgepakt moesten worden thuis.
Ik ben begonnen met het tekenen van een patroon voor een keukenschort. En daarna – jawel – toch nog op de fiets gestapt naar de markt in Nijmegen om enkele ritsen te kopen voor kussenhoezen die ik wil gaan naaien voor de verkoop. En dat was een geslaagde onderneming.
Het wordt een patroon voor een ‘vintage’-keukenschort. Voor de liefhebster. En tijdens het tekenen ontdekte ik weer hoe leuk het eigenlijk is om met een geodriehoek te werken. Niet dat ik nu de nieuwe M.C. Escher wordt, maar toch. Het patroon is klaargekomen en is verder uitgewerkt in losse delen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten