zaterdag 13 juni 2015

Improviseren en puzzelen

Ondernemen is improviseren en puzzelen.


Deze week heb ik een broekje gemaakt van een patroon uit de Knipmode. Er was niet zoveel stof beschikbaar, dus werd het ‘knippen en plakken’. Daar zit meerwerk in.
De zaklijn is verstevigd met neggeband. Dat heb ik op de opleiding geleerd. Zoiets leert Knipmode niet; dat is dan toch iets extra’s wat ik kan toevoegen aan mijn naaiwerk.

Het is gelukt. Een kleurrijk broekje. En het past goed bij de kimono die ik van dezelfde stof heb gemaakt. Aan deze klant is het meerwerk niet doorberekend.

‘Je moet in deze wereld zelf je weg zien te vinden.’ Deze uitspraak van een woodcarver (een kunstenaar met een kettingzaag) las ik deze week. 

Zo gaat dat met ondernemen. Er zit niets anders op.

Dat geldt ook voor het maken en dragen van zelfgemaakte kleding. Het voegt iets 'eigens' toe en intuïtief weet je goed wat dat voor je betekent. Je kunt je talent om te improviseren goed uitbuiten en je zet een resultaat neer waarop je trots mag zijn.

Mocht jij ook iets genaaid willen hebben of wil je op weg geholpen worden met het maken van kleding? Dat zou leuk zijn. Ik help je graag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten