zaterdag 9 mei 2015

Ondernemen



Ondernemen is zoeken, beleven, het avontuur aangaan en het niet weten waar je uitkomt. Dat maakt dat je telkens terugkomt bij de basis: wat past bij me en waar ga ik naar toe?

Momenteel werk ik met stoffen van Vlisco. Telkens weer wordt ik verrast door de fantasierijke ontwerpen in combinatie met vrolijke, felle kleuren. Ook de dikte van de stoffen waarmee ik werk, wisselt.
Stoffen moet je leren kennen om er vertrouwd mee te raken. Ook dat is een ontdekkingstocht. Hoe is de stof bedoeld? En voor wie? Welk model past het beste bij welke stof?
Klanten moeten mij leren kennen… ik moet klanten leren kennen om zo goed mogelijk af te stemmen op de behoefte van hem/haar. ‘Handelen in de geest van de klant’. Wil ze het écht zo hebben?
Werken met de middelen die tot je beschikking staan. Investeren? Waarin? Ga ik het financieel redden met mijn gezin?
Ondernemen is vooral doen.

En het patroon? Daar valt altijd een mouw aan te passen. Het is zoals het is...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten