zaterdag 19 augustus 2017

'Eigen meester, niemands knecht'



Eigen meester, niemands knecht. Recht en ‘slecht’.
Het komt – zoals ik heb gelezen – uit een oud lied. ‘Slecht’ betekent hier ‘eenvoudig’. Ja, daar is niet veel meer over te zeggen. Dacht een keer hier bij stil te mogen staan; ik vond het wel mooi uitgedrukt.
En dat verdient dan aandacht, want ‘alles wat je aandacht geeft, groeit.’
Deze week heb ik een dagje door het Openluchtmuseum gestruind.
Toch leuk om weer nieuwe dingen te ontdekken die ook een link hebben met het hedendaagse leven. Zo kreeg ik spontaan een gesprek met een collega-onderneemster. En dat is dan toch leuk dat je elkaar in sommige dingen mag versterken. 
Ik heb een paar kledingstukjes voor mezelf genaaid. .. het blijft toch een deel handwerk; niet te evenaren met confectiekleding. Helaas is het nog niet af, dus laat ik nu geen foto zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten