zaterdag 3 februari 2018

Maatwerk



De afgelopen week heb ik een nieuwe zoom in twee sjaaltjes genaaid. Het was dunne stof en een fragiel, geconcentreerd werkje wat enige tijd vergde.
Het is een manier om gebruikte accessoires opnieuw te gaan dragen en zo weer je je eigen stijl vinden en hiermee verder te gaan.
Het is niet altijd nodig kleding en/of accessoires weg te doen en nieuwe stukken te kopen.
Nu kan ik het patroon van de halve cirkelrok wel dromen. Ik ben bij de klant geweest en het proefmodel is gepast, maar deze zat – in tegenstelling tot het andere model – niet goed. De taillewijdte had ik genomen op basis van een eerder gedragen rok.
Volgende week hoop ik met de rok te beginnen. Het gerende model. En dan ga ik hem eerst inrijgen. En dan maar weer een pasafspraak. Ik kan er beter iets langer over doen zodat die helemaal goed komt en naar wens past, dan dat er snel gewerkt wordt en het geheel zit niet naar tevredenheid.
Maatwerk. Daar gaat het om.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten